דייט 564#, אבישי אשכנזי, הוצאת GreatBoox
גילוי נאות, אבישי הגיע אלי עם כתב יד שאותו ערכה הגר ינאי אחת מהסופרות האהובות עליי, אני ערכתי את הספר עריכה לשונית והתלהבתי מהספר, מהאפילקציה המלווה אותו ומהיזם הנמרץ.
הנושא חיפוש אהבה באמצעות דייטים החזיר אותי לתקופה בה יצאתי למסע כזה משלי, רציתי למצוא אהבה והייתי במיליון דייטים, וניסיתי לפצח את אמנות הדייטים. היו כאלה מוצלחים, כאלה פחות, לפעמים גם רומנים קצרים, לבבות נשברו גם שלי, בסוף מצאתי אהבה ממש קרוב, אבל זה כבר נושא לסיפור אחר. בכל מקרה הספר הזה היה עוזר לי להבין את תעלומת מה גברים רוצים? והאמת בסופו של דבר די פשוטה, אהבה, כמו כולנו.
על הספר:
ערן, בן שלושים וחמש, לא הפסיק לצאת לדייטים בתקווה שימצא אהבה. בדייט ה-564 הגיעה דנה וערן הרגיש שמצא את האחת. ערן לא ידע שדנה לא באה כדי למצוא אהבה, אלא נשלחה למשימה על-ידי הפסיכולוגית שלה במטרה לרפא את לבה השבור.
ערן מחליט לעשות הכול כדי לכבוש את לבה של דנה ובדרך מאבד את עצמו. לעזרתו נחלץ דנירו, יועץ דייטים שלא עוצר באדום החושף בפניו את סודות ההצלחה בדייטים.
האם בסופו של המסע יתגברו ערן ודנה על המכשולים ויסירו את המסכות בדרך לאהבת אמת?
לי הספר החזיר את האמונה שבאותנטיות ובכנות ההכרחיים בתהליך יצירת הקשר ומציאת האהבה.
הספר דייט #564 הוא רומן עדכני, שנון וקצבי שמתאר את עולם הדייטים הקשוח של העיר הגדולה מנקודות המבט שלו ושלה. אני מצאתי בו מבט מפוכח, לפעמים מכאיב על המציאות המורכבת של חיפוש אהבה, ועד כמה כולנו מחפשים בעצם את אותו דבר מישהו שיכיר אותנו באמת ויאהב אותנו בכל זאת.
איך מגיע עורך דין ויזם לכתיבת ספר ויצירת אפליקצייה חדשנית המשנה את חוויית הקריאה?
אבישי אשכנזי, חגג לאחרונה בהשקה קיצית גם את יום ההולדת ה40 שלו וגם את השקת הספר והמיזם עליהם עבד בארבע השנים האחרונות. הוא אהב תמיד לקרוא ואת כישורי הכתיבה חידד במסגרת סדנאות הכתיבה של אשכול נבו ואורית גידלי וכמובן בעזרת הגר ינאי שערכה את הספר.
אותי תמיד מעניין מהו אותו ניצוץ, תמונה, מילה, שמציתים בכותב את הדחף הראשון לכתיבה, שאלתי את אבישי איפה ומתי העצם התחיל תהליך הכתיבה? איך נולד הספר?
במהלך טיול לפורטוגל עם חבר, באמצע הלילה נגלה לו המושג – נוודי אהבה – אנשים שחיים חיי נדודים, נדים מדייט לדייט תוך כדי חיפוש אחר האהבה. הוא החליט לכתוב על ערן שבדייט ה-546 שלו פוגש את דנה ומרגיש שהיא האחת. הבעיה, שהיא לא הגיעה כדי למצוא אהבה ופה מתחיל הסיפור. האם יוותר וימשיך הלאה אל הדייט הבא? האם יילחם? האם ניתן להילחם על האהבה?
גם אבישי הוא רווק ועבר לא מעט דייטים בחייו אך הסיפור איננו אוטוביוגרפי. הוא מספר כי לכל אחת מהדמויות בספר יש אופי או התנהגות הקשורים לצד באישיותו וזה טבעי בתהליך הכתיבה. כל ספר במיוחד הראשון מספר את סיפור הכותב המשתמש בו בחומרים מחייו.
מה בעצם היה חשוב לך לספר? תמיד יש איזשהו סאבטקסט מאחורי הכתיבה.
רציתי לספר על ההתמודדות של גברים ונשים במהלך הדייטים, משתף אבישי, נדמה לי שנשים יופתעו לדעת עד כמה גברים יכולים להיות חסרי ביטחון במהלך דייט וגם ההיפך. לזכותם של אבישי וערן אפשר לאמר שאני לפחות גיליתי צד מעניין שפחות הכרתי, איך גברים מרגישים? האמת לא שונה מנשים, אבישי מצליח בצורה כנה ומשעשעת להעביר את חווית הדייטים וחיפוש האהבה מהצד הגברי. חבל שהספר לא יצא כשאני יצאתי ל-546 הדייטים שלי במסע לחיפוש אהבה שבסוף נמצאה ממש קרוב, אבל זה כבר סיפור אחר.
ביקשתי ממנו שיספר על תהליך הכתיבה:
תהליך הכתיבה היה חווייה נהדרת. הכתיבה, עיצוב הדמויות והעלילה, קבוצות הביקורת ולאחר שלב העריכה הגיע שלב עיצוב חוויית הקריאה של הקורא, איך לגרום לו לשקוע בסיפור ולהניע אותו לקריאה רציפה. איזה תכנים ויזואלים להכניס, איזה ערך הם מעניקים לקורא ובאיזה מקום לשלבם בעלילה.
רגע רגע, חווית הקריאה זה לא משהו שקורה בדמיונו של הקורא?
הספר הוא סיפור חוצה מדיה – פורמט חדשני שמשלב קריאה בספר עם אפליקציה נלווית. הרעיון הוא שלאורך הספר, הקורא, בעזרת האפליקציה יכול לחוות את הסיטואציות והדמויות יותר לעומק – בעזרת סרטונים ותמונות של הדמויות, הודעות טקסט שהן מקבלות, המוזיקה שהם שומעים ועוד.
סרטון של דהנירו יועץ הדייטים המשעשע
[youtube MWPl57FzXHw nolink]
כל זה על מנת שהקורא יהנה מהסיפור גם כשהוא לא קורא את הספר. הספר הוא הראשון המשלב את הספר המודפס עם פלטפורמת GreatBoox, אני מתכנן להקים אקדמיה לכותבים שיוכלו להשתמש בפלטפורמה.
החזון שלי הוא שבעתיד, לא יהיה ספר מודפס או דיגיטלי, יהיה ספר שהוא גם וגם. גם מודפס וגם תוכן דיגיטלי.
בעתיד הספר לא יחכה לנו ליד המיטה וימתין לנו שנקרא בו, אלא ישלח לנו טריגרים שיסקרנו אותנו להמשיך בעלילה כדי לקבל תוכן בידורי ואינפורמטיבי על הדמויות.
מבחינתי, הגיבור איננו הדמות הראשית וגם לו הסופר המלהטט בכישרון כתיבתו אלא הקורא – הקורא הוא הגיבור והמטרה של הסופר היא להעניק לו חוויית סיפור יוצאת דופן.
"אנחנו במאה ה-21, אבל אף אחד לא מספר סיפורים בדרך המתאימה למאה ה-21, אף אחד לא משלב טכנולוגיות ביצירת הסיפור.
תוצאת מנוע חיפוש בגוגל יכולה להיות חלק מהסיפור, תמונה מגוגל תמונות יכולה להיות חלק מהסיפור, דמות מיוטיוב יכולה גם היא להיות בספר.
העתיד הוא בשילוב הסיפור, הטכנולוגיה ועולם המציאות."
ג'יימס פריי, יוצר סדרת הספרים "משחק הסוף"
דף הפייסבוק של הספר -https://www.facebook.com/date564.israel/
כתובת אתר הספר– http://www.date564.co.il/
כתובת גרייט בוקס – http://www.greatboox.co.il/
.בעתיד אולי ככה באמת יקראו ספרים